دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1400 - 00:06

لیگ قهرمانان آسیا | پرسپولیس به دنبال آقایی در آسیا/نیاز تراکتور و فولاد به سه امتیاز

پرسپولیس برای آنکه صدرنشینی خود را قطعی کند نباید مغلوب الوحده شود، فولاد و تراکتور برای صعود نیاز به پیروزی دارند.
کد خبر : 577335
پرسپولیس

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری 6 دیدار آغاز می‌شود و سه نماینده کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.


پرسپولیس - الوحده امارات


سرخ‌پوشان تهران برای آنکه در قامت صدرنشین صعود کنند به یک تساوی مقابل نماینده امارات نیاز دارند، هر چند اولویت آنها کسب بُردی دیگر است. یحیی گل‌محمدی در دیدار قبلی تیمش مقابل گوا هند به چندین بازیکن اصلی استراحت داد تا در این بازی که دشوارتر خواهد بود بار دیگر برنده از زمین خارج شود. پرسپولیس با 12 امتیاز در صدر جدول گروه E ایستاده و الوحده با 8 امتیاز در رتبه دوم جای دارد. روی کاغذ احتمال برتری نماینده کشورمان بیشتر است به خصوص اینکه این تیم غایبی ندارد اما نماینده امارات باید در غیاب اسماعیل مطر، خمیس اسماعیل و احمد راشید بازی کند. پرسپولیس دوست دارد تا با 18 امتیاز ممکن به دور بعدی صعود کند اما الوحده که تا حدود زیادی صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرده با انگیزه بیشتری بازی می‌کند و بدون تردید به آب و آتش نمی‌زند. البته که پرسپولیس هم با خط حمله آماده‌ای که دارد کوچکترین رحمی به نماینده امارات نمی کند. این دیدار ساعت 19 در ورزشگاه فاتوردا برگزار می‌شود و بازی رفت را پرسپولیس یک بر صفر برد. در دیگر بازی گروه E الریان و گوای هند دیدار می کنند.


تراکتور - پاختاکور


برتری یک بر صفر مقابل نیروی هوایی عراق به تراکتور کمک کرد تا با 6 امتیاز در رتبه دوم گروه B قرار بگیرد و این تیم برای آنکه امیدهایش برای صعود را قطعیت بخشد در دومین مصاف مقابل پاختاکور ازبکستان به سه امتیاز مسابقه می‌اندیشد. در این گروه شارجه امارات با 8 امتیاز بالاتر از تراکتور است، پاختاکور ازبکستان با 3 و نیروی هوایی عراق با 2 امتیاز سوم و چهارم هستند. دیدار رفت دو تیم با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید و در صورتی که تراکتور در بازی برگشت برنده شود بدون تردید از گروهش صعود می‌کند و در روز پایانی برای صدرنشینی با شارجه مصاف می‌دهد. دیدار دو تیم ساعت 19:30 در ورزشگاه شارجه امارات برگزار می‌شود. در دیگر بازی شارجه با نیروی هوایی عراق بازی می‌کند.


فولاد - النصر


سرخ‌پوشان خوزستان که در دور رفت نتایج مقبولی گرفته بودند و امید به صعود داشتند با قبول شکست مقابل النصر عربستان در شرایط بغرنجی قرار گرفتند. در گروه D النصر عربستان با 8، السد قطر با 7، فولاد ایران با 5 و الوحدات اردن با یک امتیاز اول تا چهارم هستند. شاگردان جواد نکونام ساعت 22:30 باید در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض به مصاف السد بروند و برتری در این مسابقه می‌تواند کلید صعود این تیم به دور بعدی باشد چون در آخرین مسابقه با الوحدات اردن ضعیف‌ترین تیم گروه بازی می‌کند. البته که روی کاغذ نوشتن این فرضیه آسان است اما در زمین بازی فولاد دیدار بسیار دشواری با السد دارد. نماینده قطر بدون شکست قهرمانی لیگ ستارگان کشورش شده و تنها نتیجه ضعیف این تیم شکست 3 بر یک مقابل النصر در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا بود. 


دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در بازی امروز دو تیم شناخت کافی از یکدیگر دارند و با توجه به امتیاز بیشتر السد، شرایط برای نماینده قطر مساعدتر است. هدایت السد بر عهده ژاوی هرناندز سرمربی نامدار اسپانیایی است و بدون تردید او برنامه‌هایی ویژه‌ای برای شکست تیم جواد نکونام دارد. البته که در فوتبال نتایج غیرمترقبه زیاد رقم خورده و مسابقه رفت دو تیم تا لحظات پایانی به سود نماینده کشورمان بود که به تساوی انجامید. در دیگر بازی گروه النصر عربستان با الوحدات اردن دیدار می‌کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته